۱۳۹۲ مهر ۵, جمعه

همایش یادبود از شهدای بی مزار

گزارش: عبدالباسط امل


امروز  جمعه به تاریخ 5 میزان جمعیت اصلاح افغانستان و نهاد جوانان مسلمان همایش بزرگی را در چمن حضوری راه اندازی نموده بودند که بیش از هزار تن از جوانان و بزرگان شهر کابل در آن حضور داشتند.

مشترکین این اجتماع بزرگ و مردمی که خود را وارث اصیل شهدا و نهضت اسلامی کشور می دانند؛ خواستار محاکمه اسدالله سروری رئیس اگسا و عامل کشتار بیش از پنجهزار افغان, جنرال طاقت, نورالحق علومی و دیگر سران رژیم کمونیستی که در دولت حضور دارند؛ گردیدند.
برادران مسلمان مشترک این اجتماع همچنین خواهان متوقف سازی کنفرانس های جهت یادبود از داکتر نجیب الله؛ شخصی که بیش از پنجاه هزار فرزند مسلمان این کشور را به شهادت رسانیده است؛ گردیدند, این برادران مشترک در برنامه از جمعیت اصلاح و نهاد جوانان مسلمان بخاطر راه اندازی همایش امروزی؛ نهایت سپاسگذاری نمودند و اعلام کردند که برای ادامه راه شهدا حاضر به هرگونه ایثار و فداکاری هستند.
در اجتماع امروزی دکتور عبدالصبور فخری رئیس جمعیت اصلاح افغانستان و یکتن از فرزندان شهدای نهضت, مولانا عبدالصبور رئیس مجمع علمای افغانستان و یکتن از فرزندان شهدا, مولوی عبدالسلام عابد عضو شورای علمای افغانستان و یکتن از فرزندان شهدای افغانستان, استاد فضلی آماج رئیس بنیاد المدثر و چند تن دیگر سخنرانی نمودند.
دکتور عبدالصبور فخری رئیس جمعیت اصلاح افغانستان خواهان محاکمه همه جنایت کاران رژیم کمونیستی گردید و در ادامه سخنانش افزود که: مراسم یادبود از داکتر نجیب الله که چند روز قبل در کابل راه اندازی گردید؛ جنایت دیگری در حق شهدای کشور و وارثان شان است و باید جلو همچنین مراسم گرفته شود.
مولانا عبدالصبور رئیس مجمع علمای افغانستان که فرزند مولانا عبدالرزاق شهید, کسیکه از سوی رِژیم کمونیستی وقت به جرم مسلمان بودن به شهادت رسید؛ دومین سخنران این همایش بزرگ بود, ایشان شهادت برادران نهضت و مؤسسین آنرا به همه ملت و بخصوص وارثان شان تهنیت عرض نمود و در پی سخنانش افزود: در هیچ شریعتی قتل عام و زنده بگور کردن ملتها جایز نبوده بلکه به شدت آنرا زشت می شمارند و این اعمال کمونیستان نمایانگر وحشت و ظلم شان است.
به تعقیب ایشان شیخ القرآن عبدالسلام عابد فرزند یکتن از شهدای کشور و عضو شورای علمای افغانستان بحیث سومین سخنران اجتماع چنین گفتند:
کشتار نخبه ترین فرزندان کشور را شدیداً تقبیح می نمائیم و افزودند که: اگر دولت در راستای به محاکمه کشانیدن این مجرمین کاری نمیکند باید ملت مسلمان, خود وارد عمل شوند.
من به اطمینان می گویم: کشتن کمونیستان وحشی جایز است و باید مجال برای زندگی کردن آنها نداد؛ زیرا اینها کسانی اند که نه به خدا ایمان دارند و نه رحمی بر ملت مسلمان می نمایند و ضمناً جرأت دفاع از جنایات شانرا هنوز می نمایند.
در ادامه همایش استاد فضلی آماج و چند تن دیگر پیرامون وحشت کمونیستان و مسؤلیت فعلی ملت مسلمان سخنرانی نمودند و بعدش قطعنامه همایش از سوی داکتر ضیاءالله شفیق بخوانش گرفته شد.
پس از خوانش قطعنامه نماز غایبانه و اتحاف دعا برای همه شهدای کشور و بخصوص شهدای پاک نهضت اسلامی و نهضت جوانان مسلمان کشور صورت گرفت.
این  برنامه به ساعت 11 قبل از ظهر با دعائیه مولانا عبدالصبور رئیس مجمع علمای افغانستان رسماً پایان یافت.



نوت: برای دریافت تصاویر یبشتر به سایت اصلاح انلاین بروید.

هیچ نظری موجود نیست:

پست ویژه

درسی که از تاریخ گرفته شود همین است!

در سی و چند سال قبل وقتی همه چیز به دست آنها افتاد به جان هم افتادند، گفتند آماده نبودیم همه چیز به یکبارگی اتفاق افتاد، طرح ما بر این بود...