۱۳۹۶ خرداد ۴, پنجشنبه

با مقدسات ملت بازی نکنید!

نوشته: داکتر عبدالباسط امل

مقدسات دینی و ارزشهای ملی برای ملتها دو چیزِ بس ارزشمندی اند که برای حفاظت از آن آماده هر نوع جان فشانی می باشند.
ملت افغان بارها عملاً این مسئله را به دشمنان بیرونی و فریب خوردگان داخلی ثابت ساخته است.
ولی متأسفانه پس از هرگاهی چنین اهانت ها صورت می گیرد و دشمنان با این روش احساسات دینی و ملی ملت را به شور می آورند تا به اصطلاح آن را میزان سنجی کنند. 
نهادی به اسم جمعیت فکر طی برنامه ی خواهان نقد و بررسی صحیح بخاری شریف شده است.
هرچند تلاشهای این چنین و نظیر آن به کثرت صورت گرفته و ممکن در آینده ها نیز صورت گیرد ولی حرف این نیست که این تلاشها چرا صورت می گیرد حرف اصلی این است که با چنین اقدامات زمینه برای دردسرهای بزرگتر و خطاهای بیشتر مساعد می گردد. 
کشور ما و ملت ما از هر سوء تحت تاخت و تاز قرار دارد، یکسو زن و مرد این کشور بیرحمانه کشته می شود، هر روز دسیسهٔ جدید برای سرنگون سازی و تضعیف ملت چیده می شود.
آیا این نهاد دیگر مشکلات را حل کرده که خواهان نقد صحیح بخاری شده است؟

جای بسا تأسف است که جمعیت فکر یکی از دلایل تأسیسش را حفاظت از ارزشهای اسلامی و ملی گفته است ولی حالا خود چنین گستاخی را می کند.
چنین برنامه ها همه طرح ریزی شده از قبل برای باز کردن راه به فعالیت های دین ستیزی بزرگتر می باشد و کسانی در عقب آنها را حمایت می کنند، وگرنه تعدادی از جوانان و نوجوانان کوتاه فکر هرگز جرأت چنین کاری را نمی توانند.
ارزشهای ملی و مقدسات دینی خط سرخِ ملت افغان است، نهادها و گروه ها باید بدانند که با اینچنین برنامه ها فضا را برای خود تنگتر می سازند و اعتماد نیمه ی را که دارند؛ ازدست خواهند داد.
بدون شک یکی از عوامل عمده ناامنی ها و دوام کشتار بی موجب افغانها هم چنین افراد و گروه های ضد دینی و و ارزشهای ملی است چون آنها با برنامه های دین ستیزی شان؛غیر مستقیم به دشمن تفهیم می کند که جنگ شان حق است و باید تداوم یابد. 
حکومت افغانستان باید برای حفظ آرامش ملت و تأمین امنیت جلو چنین گستاخی ها را بگیرد ورنه فضا برای درگیری بیشتر مساعد خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

پست ویژه

درسی که از تاریخ گرفته شود همین است!

در سی و چند سال قبل وقتی همه چیز به دست آنها افتاد به جان هم افتادند، گفتند آماده نبودیم همه چیز به یکبارگی اتفاق افتاد، طرح ما بر این بود...