۱۳۹۱ بهمن ۲۸, شنبه

فرازی از سخنان شهید سید قطب رحمه الله متفکر و مبارز بزرگ جهان اسلام

از سخنان شهید قرآن




برگرفته شده از کتاب: عدالت اجتماعی در اسلام
اگر روح ناسیونالیستی بما امر می کند که با استعمار تجاوز کار بجنگیم،
اگر روح سوسیالیزم از ما میخواهد که با زمین خوار و سرمایه دار مبارزه کنیم، اگر روح آزادی فردی می گوید که با طاغیان و زورگویان داخلی به ستیزه برخیزیم، روح اسلام هم که همه ی اینها (استعمار، سرمایه دار، قلدرها و زورگویان) را تحت عنوان ظلم و ستم که وجه مشترک ما بین همه آنهاست، جمع کرده، بما دستور می دهد که بدون سازش و آرامش، همه باهم؛ علیه آن بجنگیم و این مزیت جامع الاطراف فقط مخصوص اسلام است.
وبلاگ جوانان مسلمان
هر مسلمانی که از ته دل ایمان آورده باشد، هرگز نمی تواند با استعمار گران همدست شود، با آنها کمک کند، با آنها قرار داد و پیمان ببندد و ساکت نشیند و یا دست از مبارزه مخفی و علنی برضد آنها بردارد زیرا او قبل از همه چیز، قبل از وطن و ملیت، به دین و عقیده ی خود خیانت ورزیده است که عداوت استعمارگران را در دل ندارد و نیروهای ملی اسلامی را تا آنجا که مقدور است علیه آن تجهیز نمی کند.
و البته با این حساب دقیق و روشن حساب آنهای که با استعمار گران پیمان مودت ازلی و ابدی دارند و برای همیشه سر سپرده آنانند و در زمان صلح و جنگ با آنها کمک و یاری می کنند، و بر سفره ی آنان، نان  می خورند، و پرده پوش اعمال و جنایات آنها شده اند و... کاملاً روشن خواهد بود!........
ولی اگر تو فقط مسلمان باشی، همین کافیست که ترا با تمام شجاعت و شهامت، بدون سستی و کسالت، علیه استعمار و امپریالیزم تجهیز کند و بمبارزه وادارد، و اگر اینطوری نباشی، بقلب خود نگاه کن! شاید در داشتن ایمان گول خورده ای وگرنه چگونه میتوانی میتوانی علیه استعمار نجنگی؟!
اگر تو فقط مسلمان باشی همین کافیست که ترا وادارد که با تمام قوا علیه همه مفاسد و مظالم اجتماعی مبارزه کنی، مبارزه ای بی امان، پیگیر، آشکار، بدون خستگی و ملال، و اگر نکردی بقلب خود نگاه کن! شاید در داشتن ایمان خود را گول زده ای و گرنه چگونه میتوانی از مبارزه با ظلم و ستم باز ایستی؟؟؟!
و اگر تو فقط مسلمان باشی همین کافیست که با تمام قدرت و نیرو علیه طغیان و یاغیان، بستیزه برخیزی.... و اگر برنخاستی! بقلب خود نگاه کن! شاید در ایمانت خللی است وگرنه چگونه برای مبارزه با طغیان بپا نمی خیزی؟؟؟!
بگذار همه مکتبهای اجتماعی روز؛ در سراسر روی زمین، هرکدام برای خود وارد میدان کارزار شوند و راه خود را برای تحقق بخشیدن! حق و عدالت آزادی در پیش گیرند.
اسلام هم در سراسر دنیا، و در همه ی میدانهای مبارزه زندگی برای تحقق عدالت و آزادی و حق واقعی، مبارزه خواهد کرد و درین راه تمام نهضت های آزادی بخش را کمک خواهد کرد و همه مبارزین و مجاهدین را در زیر پرچم یک مکتب اجتماعی بزرگ و جهانی گرد هم خواهد آورد.

هیچ نظری موجود نیست:

پست ویژه

درسی که از تاریخ گرفته شود همین است!

در سی و چند سال قبل وقتی همه چیز به دست آنها افتاد به جان هم افتادند، گفتند آماده نبودیم همه چیز به یکبارگی اتفاق افتاد، طرح ما بر این بود...