۱۳۹۱ بهمن ۱۴, شنبه

صحابه ی کرام چگونه می زیستند؟

اصحاب رسول الله صلی الله علیه وسلم اینگونه زیست داشتند...!



بیایید روزی از روزهای زندگی یکی از صحابه ی کرام را تصور کنیم.
حضرت علی رضی الله عنه با دختر و جگر گوشه ی رسول اکرم صلی الله علیه وسلم حضرت فاطمه رضی الله عنها صبح زود از خواب بیدار می شوند. در خانه غذایی نیست که بخورند، حضرت علی رضی الله عنه پوستینی را بر خود پیچاند و از خانه بیرون رفت. در شهر می گشت که یادش آمد، یکنفر یهودی باغی دارد، به نزدش رفت و وارد باغ شد. یهودی گفت: ای اعرابی، بیا و د رمقابل یک خرما یک دلو آب از چاه بکش. حضرت علی رضی الله عنه کشیدن آب را شروع می کند و بعد از اینکه خسته می شود به تعداد دلوها خرما می گیرد و به حضور رسول اکرم صلی الله علیه وسلم می رسد و اندکی را به ایشان هدیه می کند و باقیمانده را به خانه برده، در طول روز با همسرش از آن می خورند.
عزیزم! این است زندگی آنان، ولی احساس می کردند خانه هایشان پر از سعادت و نور و شادی است.
دلهایشان وابسته به اصول، قوانین و ارزشهای والایی بود که رسول اکرم صلی الله علیه وسلم به ارمغان آورده بودند. همیشه قلبهایشان آباد و در فضای ملکوتی و روحانی به پرواز در می آمدند. به این دلیل حق را می دیدند و باطل را تشخیص می دادند و از آن پرهیز کرده، عمل صالح انجام می دادند.
خوشبختی قارو، شادمانی، غرور و سکون هامان کجاست؟ اول مدفون و دومی ملعون شد.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
منبع: لا تحزن ـ نوشته: دکتر عایض القرنی، برگردان محمد عثمانی

هیچ نظری موجود نیست:

پست ویژه

درسی که از تاریخ گرفته شود همین است!

در سی و چند سال قبل وقتی همه چیز به دست آنها افتاد به جان هم افتادند، گفتند آماده نبودیم همه چیز به یکبارگی اتفاق افتاد، طرح ما بر این بود...