۱۳۹۴ آبان ۲۵, دوشنبه

شهبا شاهرخی و کِیس پناهندگی

(( شهبا شاهرخی فعال مدنی افغان که عکس وی از جریان مظاهرات شهر کابل در رسانه های اجتماعی نشر شد، اکنون مدعی است که زندگی اش با خطر روبرو شده است.
در این عکس این دختر جوان در میان مظاهره کنندگان دیده می شود و در عقب وی به فاصلۀ بسیار نزدیک مردی ایستاده است که به گفتۀ خانم شاهرخی تنظیم کنندۀ مظاهره بوده است.
منبع: صدای امریکا)).
اکثریت جوانان در رسانه های اجتماعی با دیدن تصویر اش آنرا عمدی خوانده اند.
فعالین مدنی خیلی خوب می دانند جامعه افغانی چگونه جامعه ی است، آنها می دانند افغانها در مسئله اخلاقی نسبت به دیگر جوامع حساستر اند؛ زمانیکه چنین است این دختر باید می دانست کجا بإبیستد تا مبادا به اصطلاح مخالفین فعالین مدنی درد سر برایش بسازد.
وقتی من مصاحبه اش را در وبسایت صدای آمریکا شنیدم بیاد بانو کبری خادمی افتادم که با به تن کردن لباس زرهی پناهندگی فرانسه را به دست آورد.
آیا این خانم هوای پناهندگی به خارج را به سَر ندارد که می گوید جانش در خطر است؟ حال آنکه در جامعه افغانی ما با وجود این همه حساسیت ها هنوز هم بانوانی استند که با لباس زننده به بازار می آیند و در رسانه ها ظاهر می شوند ولی؛ نه کشته شده اند و نه ازین کشور فراری شده اند!






هیچ نظری موجود نیست:

پست ویژه

درسی که از تاریخ گرفته شود همین است!

در سی و چند سال قبل وقتی همه چیز به دست آنها افتاد به جان هم افتادند، گفتند آماده نبودیم همه چیز به یکبارگی اتفاق افتاد، طرح ما بر این بود...