۱۴۰۱ شهریور ۱۲, شنبه

خدمت باورمندان به خدا و پیامبر رحمت علیه السلام:


مسلمان می داند بدگویی و زشت حرفی نسبت به یک مسلمان، هتک حرمت و ریختن آبروی مسلمان دیگر در اسلام منع است و ایمانش برایش اجازه ارتکاب چنین زشتی را نمی دهد. اسلام دستور می دهد آبرو، شخصیت، ناموس و جان دیگری در حفظ باشد. زشتی و پلشتی و بدگویی نسبت به مسلمان دیگر بخصوص نسبت به مسلمانی که دیگر در قید حیات نیست به دور از اسلام و آموزه های دینی هست.
کسیکه نسبت به مسلمانی زشتی را مرتکب میشود، مرده ی از مسلمانان را بد می گوید، در اندوه مسلمانان شادمانی می کند؛ او هنوز ابتدائی ترین مسائل از دین را نیاموخته است، نمی داند وقتی بخود مسلمان می گوید همین اسلام از او میخواهد لباس ادب بپوشد، به هیچ مرده ی ابراز خوشحالی نکند ولو مسلمان نباشد، بر دیگری تمسخر نکند، نسبت به مسلمان دیگر محبت داشته باشد، حرمتش را حفظ کند، از مال، ناموس و عزتش دفاع کند، هرگز آرزو جهنم را بر مسلمان نکند.

الله متعال هدایت نیکی، ثبات در راه خود و توان دعوت به سوی نیکی ها را نصیب من و همه ما بگرداند و سرزمین عزیز ما و ملت رنجدیده ی ما را در حفظ خود داشته باشد و فهم صحیح از دین بدهد.

هیچ نظری موجود نیست:

پست ویژه

درسی که از تاریخ گرفته شود همین است!

در سی و چند سال قبل وقتی همه چیز به دست آنها افتاد به جان هم افتادند، گفتند آماده نبودیم همه چیز به یکبارگی اتفاق افتاد، طرح ما بر این بود...