۱۴۰۱ آبان ۱۶, دوشنبه

جنت فردوس نصیبت مسعود


نبشته: عبدالباسط امل

پیامبر خدا صلی الله علیه وسلم برای مسلمانان دستور میدهد به مردگان دعای بد نکنند، به قبری اهانت نکنند. او صلی الله علیه وسلم پیامبر مهربانی بود و پیام انسانی را برای بشریت می رسانید و هرکسی به پیامش لبیک می گفت او را به انسانیت، ادب، اخلاق و مروت امر می کرد.
بعد او خلفای راشده این حرف ها را آویزه ی گوش خود کردند، اکثریت مسلمانان حتی در بدترین شرایط و با دشمنان خود جانب ادب و مردانگی را فراموش نکردند.
اینکه برای سومین بار بر مزار مرد بزرگ، فرمانده شهید توسط عده ی کینه توز و تاریک مغز گستاخی میشود؛ جز عمق جهالت، منافقت و دوری شان از اسلام و انسانیت را نش
ان نمی دهد.
شماری زیادی از بزرگان در نکوهش این عمل نظام حاکم را گوش زد کردند تا جلوش گرفته شود، زیادی از افغانها درمورد واکنش نشان دادند اما هنوز هم نه عاملین این بی ادبی معلوم شد و نه به سزا رسیدند حتی که نمایندگی دولت طالب با دیده درایی میاید و منکرش می شود.
از این معلوم می شود که با این کار میخواهند میان افغان ها تفرقه دامن زده شود، شخصیت های مسلمان را محدود به یک قوم بسازند تا هم دفاع از او بنابر قومیت صورت بگیرد و هم دشمنی بر اساس قومیت باشد. برای همین هست که در چهل سال گذشته هیچ بزرگ دینی - ملی در افغانستان دیده نمیشود و دامنه نفاق و فاصله نیز بیشتر و بیشتر می شود.
با این وجود و با تمام این اعمال زشت و پوچ برای کسانیکه هنوز خیر و خوبی را به افغانها و این سرزمین رنج دیده میخواهند لازمست از هر عمل که به فتنه دامن بزند، دوری میان افغانها را بیشتر بسازد؛ باید دست بردارند و حتی که نزدیکش نشوند. گرچند این کار؛ کار ساده و آسانی نیست، هر انسانی دارای احساسات و عواطف هست و گاهی همین احساسات و عواطف باعث می شود چیزی های بگوید حرفهای بنویسد که خواسته نخواسته به تاریکی خواهد افزود؛ ولی اول برای رضای پروردگار و دوم برای خیرخواهی به ملت جلوش را بگیرند.
الله متعال خودش خوب می داند این مردم و همه ی کسانیکه آشکارا و پنهان برای جداسازی یک ملت مسلمان کار میکند؛ را چگونه سزا دهد، او خود گفته است:
* هرگز منافقان را هدایت نمی کند (سوره منافقون 6)
* منافقان در پایین‌ترین درکات [و طبقات] دوزخ قرار دارند؛ و هرگز یاوری برای آن‌ها نخواهی یافت
(سوره نساء)

پناه می بریم به الله تعال از نفاق و اینکه فتنه ی را دامن بزنیم، سرنوشت کسانی را که دو چهره دارند و به نام دین و مسلمان دست به تخریب می زنند را به الله تعالی می سپاریم که او خود قاضی عادل و برحق است.

عبدالباسط امل

هیچ نظری موجود نیست:

پست ویژه

درسی که از تاریخ گرفته شود همین است!

در سی و چند سال قبل وقتی همه چیز به دست آنها افتاد به جان هم افتادند، گفتند آماده نبودیم همه چیز به یکبارگی اتفاق افتاد، طرح ما بر این بود...