۱۳۹۱ بهمن ۲۹, یکشنبه

ناراحت نباش که دشمنت خوشحال می شود



ناراحتی تو موجب خوشحالی دشمنت می شود.
یکی از اصول اسلام شکست دادن دشمن است. ( ترهبون به عدوالله و عدوکم)
دشمن بزرگ امت مسلمان و جهان اسلام
در غزوه ی احد وقتی ابودجانة با شهامت و غرور دی میان صفهای مجاهدین گام بر می داشت, حضرت رسول اکرم صلی الله علیه وسلم فرمودند: ( این گامها چنان است که خداوند متعال آن را غیر از این مگان جای دیگر نمی پسندد.) ایشان به صحابه ی کرام دستور دادند, در هنگام طواف خانه ی کعبه مثل پهلوانان گام بردارند تا به این صورت توان و قدرت خود را برای مشرکین به نمایش بگذارند. دشمنان حق و حقیقت و فضایل وقتی بدانند, ما به سعادت و خوشحالی رسیده ایم از شدت حسرت تکه تکه می شوند. (قل موتوا بغیظکم). (ان تصبکم حسنة تسؤهم). به قول شاعر: چه بسا روزی که من به هدفم برسم, باشد دلی که آرزوی بدی را برایم بکند. دیگری می گوید: با مقاومت و ایستادگی می خواهم به دشمنانم نشان بدهم, من کسی نیستم که در مقابل حوادث زمان تسلیم شوم. حضرت رسول اکرم صلی الله علیه وسلم می فرماید: خدایا دشمن و حسود را علیه من نخندان.
در روایت دیگری آمده است: از خنده ی دشمنان به تو پناه می برم. شاعر چه زیبا گفته است: تحمل هر مصیبت و مشکلی برای جوانمرد آسان است جز خنده و شادی دشمنان علیه انسان.
به حوادث لبخند می زدند, در هنگام بلا و مصیبت صبر می کردند و در مقابل مشکلات ثابت قدم و استوار می ماندند تا پوزه ی دشمنان را به خاک بمالند و در دل حاسدان خشم و عصبانیت را داخل نمایند. (فما وهنوا لما اصابهم فی سبیل الله و ما ضعفوا و مااستکانو)

_______________________
شادی زندگی - ناراحت مباش ص 266

هیچ نظری موجود نیست:

پست ویژه

درسی که از تاریخ گرفته شود همین است!

در سی و چند سال قبل وقتی همه چیز به دست آنها افتاد به جان هم افتادند، گفتند آماده نبودیم همه چیز به یکبارگی اتفاق افتاد، طرح ما بر این بود...