۱۳۹۱ اسفند ۲۶, شنبه

زیبا باش تا دنیا را زیبا بینی

سعادتمان در این است, تا از طراوت و تازگی دنیا در حدود احکام شریعت بهره ببریم. خداوند متعال باغهای تر و تازه و سرسبز رویانده است, زیرا او زیباست و زیبایی را دوست دارد.

و برای اینکه آیات و حدانیت او را در این دنیای زیبا مورد بررسی و مطالعه قرار دهیم. ((هوالذی خلق لکم ما فی الارض جمیعا)).
بوی خوش, غذای لذیذ و منظره ی زیبا شرح صدر و شادی را افزایش می دهد. (کلوا مما فی الارض حلالا طیبا). پیامبر اکرم صلی الله علیه وسلم فرمود: من از دنیایتان سه چیز را دوست دارم, خوشبویی, زن و خنکی چشمانم در نماز است. زهد و تقوای ظالمان ی که نشأت گرفته از قوانین زمینی بشریت است؛ چهره ی تر و تازه ی دنیا را در نزد بسیاری از ما تیره و تار کردده است و باغم و غصه, گرسنگی, بیداری و سعی و تلاش بی مورد زندگی می کنند.
رسول اکرم صلی الله علیه وسلم می فرماید (...ولی من, هم روزه می گیرم و هم می خورم, هم شبها (برای عبادت) بلند می شوم و هم می خوابم, ازدواج می کنم و گوشت می خورم, کسی از سنتم اعراض کند ا زمن نیست). بعضی از گروهها کارهای شگفت آوری انجام می دهند, این یکی خرما نمی خورد, دیگری نمی خندد و آن یکی آب خنک نمی نوشد. مثل اینکه اینها نفهمیده اند, این کار موجب شکنجه ی نفس و خاموش کردن آن روشنایی است. (قل حرم زینة الله التی اخرج لعباده والطیبات من الرزق) بگو کی حرام کرد زینت الله را که پیدا کرده است برای بندگان خود و کی حرام کرده است پاکیزه ها را از رزق.
پیامبر من و شما با اینکه زاهدترین انسان بودند ولی عسل تناول می کردند, خداوند متعال عسل را برای خوردن آفریده است: (یخرج من بطونها شراب مختلف الوانه فیه شفاء للناس). بیرون می آورد از شکم آنها نوشیدنیهای رنگارنگی که در آن شفای مردمانست. 
ازدواج کردند, در مناسبتهای عید بهترین لباسها را پوشیدند, حق روح و حق جسم, هردو را ادا نمودند و سعادت دنیا و آخرت را جمع کردند زیرا ایشان پیامبری بودند که با دین فطرت مبعوث شدند.



______________________
منبع: لا تحزن

هیچ نظری موجود نیست:

پست ویژه

درسی که از تاریخ گرفته شود همین است!

در سی و چند سال قبل وقتی همه چیز به دست آنها افتاد به جان هم افتادند، گفتند آماده نبودیم همه چیز به یکبارگی اتفاق افتاد، طرح ما بر این بود...