۱۳۹۲ فروردین ۱۶, جمعه

در حدود شش هزار تن از دختر وپسر دربزرگترین مسابقه سیرت النبی صلی الله علیه وسلم به سطح شهر کابل شرکت ورزیدند

 پرشکوه ترین مسابقه دینی در سطح کابل


گزارش: احمدضیاء رحیمزی- گروپ رسانه یی اصلاح
بتاریخ 16 حمل مطابق 5 اپریل بزرگترین مسابقه سیرت النبی صلی الله علیه وسلم به سطح شهر کابل از جانب جمعیت اصلاح افغانستان به همکاری مالی شرکت مخابراتی M.T.N در مسجد عید گاه شهر کابل برگزار گردید که در حدود 6000 تن در آن اشتراک ورزیده بودند
.
به اساس اظهارات عبدالفتاح جوادمسؤول بخش دعوت وارشاد جمعیت اصلاح افغانستان که مسؤولیت تدویر چنین برنامه هارا در چوکات این جمعیت بدوش دارد، پروسه ثبت نام دراین مسابقه بزرگ بتاریخ اول حمل سال جاری در شش نقطه شهر کابل آغاز گردیده بود که ضمن آن بیش از 6000 تن از دختر وپسر از مناطق مختلف شهر کابل واطراف آن دراین مسابقه ثبت نام نموده بودند و امروز در امتحان تحریری که برای این مسابقه اخذ گردید شرکت ورزیدند.
عبدالظاهر حمیدی استاد موسسه تحصیلات عالی سلام ومسؤول تدوین وتهیه سوالات برای این مسابقه ، می گویدکه صد سوال برای این امتحان تحریری توسط یک تیمی از استادان پوهنتون هاومتخصصین علوم دینی بیشتر از یک کتابی تحت عنوان ( سیرت خاتم النبیین) تهیه گردیده بودندکه کتاب در اثنای ثبت وراجستر مشارکین در اختیار آنها قرار گرفته بود.
در صحنه امتحان که امروز در صحن مسجد عیدگاه شهر کابل برگزار گردیده بود، دوصد تن از اعضا وهمکاران جمعیت اصلاح از بخش مشارکین ذکور و پنجاه تن از اعضا وهمکاران بخش خواهران جمعیت اصلاح از مشارکین بخش اناث این امتحان تحریری مراقبت وسرپرستی می نمودند.
در حدود هشت صدتن ازشاگردان اناث مکاتب ومحصلات پوهنتون ها که غرض شرکت در امتحان تحریری این مسابقات امروز به مسجد عیدگاه کابل آمده بودند؛ در داخل مسجد عید گاه به شکل جداگانه وتحت مراقبت ممتحنینی از بخش خواهران جمعیت اصلاح در این مسابقه بزرگ اشتراک ورزیدند.
به اساس اظهارات محمد داوود صمیم یک تن از مسؤولین جمعیت اصلاح ومسؤول برگزاری این مسابقه ، قرار است نتایج این مسابقه بزرگ روز جمعه آینده 23 حمل مطابق 12 اپریل در همین مسجد عیدگاه در حضور هموطنان ومشارکین این مسابقه اعلان گردد .
پارچه های امتحان توسط یک هیأت مؤظف ازاستادان پوهنتون ها و متخصصین علوم دینی دردفترمرکزی جمعیت اصلاح بررسی وبه آن نمره داده می شود.
جوایز این مسابقه بزرگ به کمک مالی شرکت مخابراتی M.T.N به برنده گان این مسابقه توزیع خواهد شد که جایزه اول آن تکت عمره ، وجایزه های بعدی شامل دوعراده موتر سایکل،چهار پایه کمپیوتر لپ تاپ،پنج دانه ماشین کالاشویی،پنج عراده بایسکل،پنج پایه ماشین خیاطی وده سیت تلیفون موبایل می باشد.
پروسه امتحان به شکل بسیار منظم برگزار گردید ومشارکین از نظم صحنه امتحان وهمچنان از چگونگی برگزاری این امتحان ومسابقه رضایت داشته، خواهان تدویر هرچه بیشتر این گونه مسابقات وامتحانات گردیدند.
عبدالفتاح جواد مسؤول دعوت وارشاد جمعیت اصلاح هدف از برگزاری این گونه مسابقات را ایجاد فضای رقابت سالم بین جوانان اعم از پسران ودختران ، افزایش سطح معلومات دینی آنها و ایجاد روحیه مطالعه بین دانش آموزان دانست.
محمود یک تن از مشارکین این مسابقه ضمن ابراز خرسندی بی پایان از این گونه برنامه ها از جمعیت اصلاح وشرکت مخابراتی M.T.N ابراز امتنان کردکه آنها را واداشت تا با مطالعه کتاب سیرت خاتم الانبیاء از یک سو از سیرت پیامبر اکرم صلی الله علیه وسلم معلومات بدست بیاورند واز سوی دیگر اگر چانس با آنها یاری کرد، برنده یک جایزه گردد.
همچنان سمیه متعلم یکی از مکاتب نسوان شهر کابل که دراین امتحان اشتراک نموده بود، ازپروسه نظم دراین امتحان خرسند بود واظهار امید واری کرد که با درنظرداشت جواباتی که او ارائه کرده است، مستحق یک جایزه بزرگ گردد.
دکتور عبدالصبور فخری رئیس جمعیت اصلاح افغانستان که قبل از آغاز پروسه امتحان تحریری به حاضرین محفل ومشارکین این امتحان صحبت می کرد، از شرکت مخابراتی M.T.N ابراز امتنان کرد که در فراهم آوری بودجه مالی این گونه مسابقات با جمعیت اصلاح همکاری نموده ، این مسابقه را بیش از پیش با ارزش ساخت.
قابل یاد آوری است که جمعیت اصلاح افغانستان به حیث یک نهاد دینی وفرهنگی درکابل این چندمین بار است که به تدویر چنین مسابقات دینی ومعلوماتی دست می یازدو هر بار به برنده گان این مسابقات جوایز وهدایای گرانبهایی را تقدیم نموده است.
جمعیت اصلاح در 18 ولایت افغانستان همه ساله یک مسابقه ای از این نوع رابرگزار می نماید.
آخرین مورد از این گونه مسابقات ، مسابقه بزرگ تحت نام آشنایی با همسران پیامبر مادران مومنان بود که توسط بخش خواهران جمعیت اصلاح ، بین متعلمین، محصلین طبقه اناث وسایراشتراک کننده گان از طبقه اناث در ماه دلو سال گذشته شمسی براه افتیده بود .

با اظهار امتنان از اصلاح انلاین

 

هیچ نظری موجود نیست:

پست ویژه

درسی که از تاریخ گرفته شود همین است!

در سی و چند سال قبل وقتی همه چیز به دست آنها افتاد به جان هم افتادند، گفتند آماده نبودیم همه چیز به یکبارگی اتفاق افتاد، طرح ما بر این بود...