۱۳۹۴ فروردین ۳, دوشنبه

به آتش کشیدن بانو فرخنده؛ اتهامات و حقایق



نوشته: عبدالباسط امل

چنانکه آگاهیم به روز پنجشنبه حادثه دلخراشی اتفاق افتاد که دل های همه ملت ما را به درد آورد.
آوازه به آتش کشیدن نسخه از قرآن و به تعقیبش برخورد خشن و زشت بر فرخنده دختر جوانی که قربانی این توطئه شوم شد.

برخورد اهالی زیارت شاه دو شمیره پس از آن شد که مجاورین زیارت با فریاد صدا زدند:
بیایید که قرآن به آتش کشیده شده است.
مردمیکه آن ساحه می باشند یا از آنجا در گذر بودند از حقیقت آگاه نبوده، با حساس بودن درین مورد همه به سوی مسجد تاخته و با مشت و لگد و چوب و هرچه بدست شان می آمد سخت به سر و روی و بدن این خانم می کوبیدند.
این برخورد زمانی شدت گرفت که رسانه های چون تلویزیون طلوع، 1، و ... گفتند این خانم بیش از شانزده سال می شود تکلیف روانی دارد.
چنانکه همین نزدیکیها اهانت های صورت گرفت و رسانه ها اعلام داشتند که عاملین این اهانت ها مشکل روانی دارند؛ ملت هم  که کاسه صبر شان لبریز شده بود؛ نسبت به این مسئله اخیر سخت حساس و خشمگین شدند.
پس از تحقیقات وزارت حج و اوقاف کشور؛ دولت اعلام نمود که اهانت به قرآن کریم صورت نگرفته و این دسیسه ی از سوی مجاورین زیارت بوده است.
اخیراً رسانه ها مدارک دیگری را به نشر سپردند که دختر متذکره مشکل روانی نداشته بلکه از دارالعلوم بی بی صدیقه رضی الله عنها فارغ گردیده است. این خبر خلاف اخباریست که رسانه ها به روز پنجشنبه به تعقیب کشته شدن بانو فرخنده نشر نمودند.
ازین اخبار ضد و نقیض که رسانه ها یکی پس از دیگر نشر نمودند و احساسات ملت بیخبر را برانگیختند نکاتی آشکار می گردد که باید مورد دقت و توجه جدی قرار گیرد.
اینجا این موارد را ذکر می نمایم:
-        حقیقت به الله معلوم است که آیا دقیقاً قرآن کریم به آتش کشیده شده ویا خیر؟ گیریم چنین شده باشد ولی؛ همان دینیکه همه به آن ایمان داریم، اجازه نمی دهد با مجرم چنین برخورد بیرحمانه صورت گیرد و نه عام مردم حق دارند مجرم را مجازات نمایند.
-        اهانت به مقدسات مسلمان بزرگترین جرم است. باید جدی گرفته شود، نباید با احساسات و ارزش های ملت ها بازی شود، چون منتج به مشکلات بزرگتر و خطرناکتر شده و امنیت و ثبات کشور را به خطر مواجه می سازد.
-        رسانه های که اخبار ضد و نقیض را به نشر می سپارند؛ بعد از مجاورین زیارت محرکین اصلی عامه ی مردم اند؛ باید مورد محاکمه قرار گیرند و برای نشر اخبار بدون سند مجازات شوند.
-        مجاورین زیارت و آنعده ی که بنام دین تجارت می نمایند و عاملین اصلی کشته شدن بانو فرخنده شدند؛ باید در ملاء عام مجازات شده و چنین تعویذ نویسان و جاهلان از زیارت ها اخراج شوند.
-        نشریه کابل ایکسپرس به جهت نشر پیام اخیر خود که زیارت شاه دو شمشیره را بقعه فساد خواند و ساختن تشناب بجایش را پیشنهاد نمود؛ باید جداً تحت تعقیب قرار گیرد و به مناسبت این خبر فعالیتش ممنوع اعلان شود.
اینها مواردی بودند که باید دولت بالای آن دقت نموده و در مورد هر یک آن اقدام عملی نماید و نگذارد دیگر ملت؛ خاموشی دولت را بهانه گرفته خود احساساتی وارد عمل شود.
در ضمن لازم به ذکر می دانم بگویم سیکولرستان، کمونیستها و فعالین بدنام مدنی با استفاده از حساسیت موضوع عالم جید و برجسته کشور دکتور ایاز نیازی را مورد هجوم قرار داده و با سوء تعبیر از سخنانش او را در صفحات فیسبوک و تویتر، وبسایت ها و حتی رادیوها و تلویزیونها که اکثراً در دسترس دارند؛ توهین نموده و به حیثیت و شخصیتش اهانت نمودند.
علماء بزرگان ملت ما هستند، حیثیت و شخصیت آنها حیثیت همه ملت ما است. اگر به آنها اهانت صورت بگیرد، حیثیت تمامی ملت زیر سؤال می رود.
چنانکه خود استاد ایاز نیازی در ویدیوی اخیر خود گفته است:
سخنانش بریده نشر شده و اتهاماتی وارد شده؛ را رد نموده است.
ازین سخنان آشکار می شود که استاد مخالف عمل وحشیانه با بانو فرخنده و سوزانیدن جسدش می باشد و اتهاماتی که بر او وارد شده بی بنیاد و بی اساس است.
سالها است حالت و اوضاع کشور سبب گشته چهره خشنِ از افغانها در جهان به نمایش گذاشته شود؛ دیگر نباید با اینگونه اعمال؛ حیثیت ملت خود را در جهان زیر سؤال بریم.
امیدوارم ملت ما ازین حادثه پند گرفته و بدانند که چه بخواهند چه نخواهند آنها با اعمال خود اسلام را برای دیگران و حتی جهانیان به معرفی می گیرند، پس بهتر است با تمسک به آداب و اخلاق تعامل اسلامی الگو و نمونه ای برای جهان باشیم.  

هیچ نظری موجود نیست:

پست ویژه

درسی که از تاریخ گرفته شود همین است!

در سی و چند سال قبل وقتی همه چیز به دست آنها افتاد به جان هم افتادند، گفتند آماده نبودیم همه چیز به یکبارگی اتفاق افتاد، طرح ما بر این بود...