۱۳۹۱ شهریور ۲۹, چهارشنبه

دانشجويان دانشگاه البيروني جهت دفاع از حضرت رسول اكرم صلي الله عليه وسلم دست به تظاهرات زدند



گزارش: عبدالباس امل

به تعقيب نشر فيلم اهانت آميز به حضرت رسول اكرم صلي الله عليه وسلم در سينماهاي امريكا در كشورهاي اسلامي مسلمانان مظاهره نمودند و اين عمل را با تظاهرات و همايشات خود محكوم نمودند. همينگونه افغانستان در ولايات متعدد بخصوص از سوي دانشجويان دانشگاها شاهد تظاهرات تندي بوده كه ازجمله در دا

نشگاه كابل و هرات قبلا و امروز دانشجويان با احساس دانشگاه البيروني عليه اين عمل گردهمايي داشتند كه گزارش مختصر آن را خدمت تان عرض ميداريم.
به روز دوشنبه تاريخ 27/6/1391 دانشجويان دانشگاه البيروني دست به مظاهره زدند. اين مظاهره نخستين مظاهره ي است كه از سوي دانشجويان البيروني راه اندازي گرديده است و در آن محصلين انزجار شانرا از دشمنان اسلام اعلان نمودند. اين مظاهره به ساعت 9:30 صبح با تلاوت آياتي از قرآنكريم آغاز گرديد. تعدادي از دانشجويان دانشكده هاي مختلف با سخنراني شان تنفر خود را از دولت امريكا و سازنده گان اين فيلم اعلان نمودند. تعداد شركت كنندگان اين مظاهره كه تقريبا بيشتر از صد تن بود ولي احساسات شركت كنندگان قابل قدر است. دانشجويان اين شعارها را سر ميدادند: مرگ بر آمريكا، مرگ بر اسرائيل، مرگ برغلامان امريكا و كفار، زنده باد اسلام، زنده باد جوانان با احساس و مسلمان.
مظاهره چيان كه در دستان شان عكسهاي از اوباما، ترجونز و بيرق امريكا بود آنرا به آتش زدند.
در اخير قطعنامه چهار ماده ئي ذيل كه قبلاً از سوي كميته دانشجويان دانشگاه البيروني تهيه گرديده بود از سوي يكتن از دانشجويان قرائت گرديد:

1- ما دانشجويان دانشگاه البيروني عمل زشت و وحشيانه فيلم ساز يهودي را كه در آن به حضرت رسول اكرم صلي الله عليه وسلم اهانت گرديده است، به شديدترين الفاظ تقبيح مي كنيم.
2- از جامعه جهاني خواهان مجازات هرچه زودتر عاملين اين قضيه مي باشيم.
3- از دولت افغانستان و سازمان كشورهاي اسلامي خواهانيم تا اين قضيه و قضاياي همانندي را كه در گذشته رخ داده بود پيگيري نمايند و خواستار مجازات عاملين آنها شوند.
4- ما دانشجويان دانشگاه البيروني مصمم برآنيم كه اگر از تكرار چنين عمل زشت و وحشيانه كه به مقدسات اسلامي ما توهين صورت گرفته جلوگيري نشود عكس العمل شديد از خود نشان خواهيم داد.

سرانجام پس از خوانش قطعنامه به ساعت 11:30 اين تظاهرات به شكل مسالمت آميزي كه در آن بر هيچ كسي زيان نرسيد خاتمه يافت.

هیچ نظری موجود نیست:

پست ویژه

درسی که از تاریخ گرفته شود همین است!

در سی و چند سال قبل وقتی همه چیز به دست آنها افتاد به جان هم افتادند، گفتند آماده نبودیم همه چیز به یکبارگی اتفاق افتاد، طرح ما بر این بود...