۱۳۹۲ شهریور ۸, جمعه

ما مسؤلیم!

نوشته: عبدالباسط امل
www.zahinamal.blogspot.com


تک تک ما که خاموشیم و برای رهائی امت مسلمان از اسارت و شکنجه ظالمین و اعاده مجد ازدست رفته عمل نکرده ایم؛ پاسخگو خواهیم بود.

هر خونی که می ریزد، هر سری که نیست می شود و هر تن که زخمی می گردد؛ چه اینجا باشد و چه جای دیگر؛ ما مسؤلش هستیم، برای اینکه جهت نجات مرد و زن و کودک مسلمان از دست خونخواران و دشمنان قسم خورده؛ قدمی نبرداشته ایم؛ سخت مسؤلیم!.

آری ما مسؤلیم! و باید که مسؤل باشیم!


مای که نفوس مان هم از یهود و هم از نصارا بیشتر است، مای که هرنکته ی دنیاست آنجائیم، مسؤل هستیم، نزد خدای خود روزی جواب اینهمه کوتاهی ها و غفلتها را باید بدهیم!.
مای که مصلحت اندیشی نموده ایم و نسلهای مسلمان را بخاطر منافع خود و ترس زندان از دعوت و جهاد بازداشته ایم؛ مسؤل هستیم!.
مای که هرگاه فریاد جوانان مسلمان را در نکات مختلف دنیا می شنویم؛ بی موجب آنها را از فعالیت باز می داریم  و بیجا آنها را به آینده ی نیک بدون عمل کرد؛ نوید می دهیم!.
مای که امت مسلمان را گروه گروه کرده از هم متفرق و پارچه، پارچه ساخته ایم؛ مسؤل هستیم!.

چگونه مسؤل نباشیم!


چگونه مسؤل نباشیم؛ عصری رسیده که باید نسلی از امت مسلمان را وارد میدان گرم مبارزه و رویارویی با دشمن وحشی نمائیم؛ خاموش نشسته ایم، دشمن از هرگونه قدرت بالای ما استفاده می نماید و ما هنوزم بخاطر بدست آوردن دلِ دشمن نمی خواهیم سلاح بردوش نموده و او را نشانه گیریم!.
چگونه مسؤل نباشیم؛ دشمن با تانک و توپ جوان ما را نیست می کند و ما هنوزم نمی خواهیم قاتل به قتل برسد!.
چگونه مسؤل نباشیم؛ مرد و زن مسلمان را می سوزانند و ما هنوزم منتظر فرصت بهتر برای رویارویی هستیم!.
چگونه مسؤل نباشیم؛ بالای بانوی مسلمان علناً تجاوز صورت می گیرد، تصاویرش پخش می شود، به شکل وحشیانه به قتلش می رسانند و ما هنوزم جنگ؛ جنگ فکریست و عصر رویارویی مسلحانه گذشته؛ گفته خاموش نشسته ایم!
چگونه مسؤل نباشیم؛ مرد و زن و کودک مسلمان در فلسطین، مصر، سوریه، چیچین، افغانستان، میانمار و.... کشته می شود، به آتش کشیده می شود؛ و ما هنوزم بخاطر که جهان کفر ناراحت نگردد؛ به اعمال مسالمت آمیز بسنده کرده ایم!
چگونه مسؤل نباشیم؛ زمانیست که امت مسلمان دست برادری به همدیگر دهد و کنار هم بإیستد؛ ما هنوزم در پی نقد هم و تعصب گروهی و حزبی هستیم و نسل جدید را قربان تعصب گروه و حزب خود می نمائیم!.
 
خدای من!
تو بزرگی! تو مهربانی!
نگذار این امت بیشتر از هم دور گردد و نفاق میان شان رخنه کند!
پروردگارم!
تو قادری! تو توانائی!
به این امت بفهمان که دشمنش عرب مسلمان، عجم مسلمان نیست؛ بل هرجا کافرست دشمن این امت است!
خدای من!
ما را ازجمله کسانی نگردان که برادر و خواهرش را زیر شکنجه می بیند و خاموش نشسته است!
پروردگارم!
به ما توفیق نصیب کن دست ازین مصلحت اندیشی ها و تعصب های بیجا برداریم و وارد معرکه گردیم!

هیچ نظری موجود نیست:

پست ویژه

درسی که از تاریخ گرفته شود همین است!

در سی و چند سال قبل وقتی همه چیز به دست آنها افتاد به جان هم افتادند، گفتند آماده نبودیم همه چیز به یکبارگی اتفاق افتاد، طرح ما بر این بود...