۱۳۹۳ دی ۲۸, یکشنبه

وضعیت بانوان در زندانها



عبدالباسط امل
 
بانوی که جهت بررسی وضعیت زنان زندانی به محبس زنانه رفته است، بیان می دارد:
وقتی به محبس زنان در بادام باغ رفتم زنانی را دیدم که باورم نمی شود آنجا زندانی باشند، با آرایش غلیظ و لباس های آزاد.

کسی به خاطر قاچاق مواد مخدر، کسی به خاطر قتل و کسی هم به جهت فحشا آنجا زندانی گردیده بود، البته عده ی هم به گفته خود شان بدون جرمی آنجا زندانی گردیده بودند.
دختری دانشجوی که مدتی قبل به جرم قتل دوست پسرش زندانی گردیده بود؛ او در سلولِ به تنهایی زندانی بود، چهره زیبای داشت.
ولی؛ وقتی به سر و صورت او دیدم؛ چیزهای به ذهنم خطور کرد. می گویند؛ او از سلول بخاطر استفاده جنسی بیرون برده می شود.
نزد خانمی رفتم، او می گوید:
باور کنین، من جرمی ندارم. برادران شوهرم او را کشته اند ولی؛ حالا من مجرم شناخته شده و اینجا زندانی ام. از همان وقت که اینجا آمده ام، هرگز لحظه ی را به آرامش نگذرانده ام به ما اذیت می شود، کمتر زنِ اینجا وجود دارد که به او مزاحمت نشده باشد. چند سال می گذرد که اینجا هستم ولی؛ کسی نیست پرونده ام را تعقیب کند.
بانوی دیگر وقت متوجه ما شد با لحن نیشداری گفت:
بیایین! ... بیایین! بیازو ما اینجا به خاطر دیدن شما زندانی هستیم.


آنچه قابل مکث و تأمل است اینکه: سالهای زیادی می گذرد که شعارهای حقوق زن و دفاع از زن بلند می شود، نهاد ها به خاطر دفاع از حقوق بانوان ساخته شده است. رسانه های چاپی، تصویری و صوتی درین مورد اخبار و مطالب نشر می کنند. دولت هم ازین نهادها و رسانه ها حمایت همه جانبه ی خود را پیوسته اعلام می دارد ولی؛ در عمل کمتر می بینیم که وضعیت بانوان بهبود یافته باشد.
آیا تاکنون توجه کرده اید اکثریت بانوانی که در محبس زنان و خانه امن بسر می برند، گفته می شود مورد استفاده ی جنسی از سوی نگهبانان و مسؤول آن قرار می گیرند.
این نمایانگر حالت بدی زنان از سوی کسانی است که خود را مدافع آنها قلمداد می نمایند و این اماکن را به همین جهت نیز ساخته اند.
بدا به حال ملت که مدافعین آنها کسانی اند که  در لجنزار فحشا و فساد به این حد فرو رفته که حتی از زندانیان سوءاستفاده ها می نمایند.

هیچ نظری موجود نیست:

پست ویژه

درسی که از تاریخ گرفته شود همین است!

در سی و چند سال قبل وقتی همه چیز به دست آنها افتاد به جان هم افتادند، گفتند آماده نبودیم همه چیز به یکبارگی اتفاق افتاد، طرح ما بر این بود...